maandag 17 maart 2008

Mashups een hype of wordt het wat?

Ik lees steeds meer over mashups. En de vergelijking tussen mashups en webportals wordt regelmatig in tabellen weergegeven.
De tabellen doen ons geloven dat we redelijk outdated zijn als we nog met webportals aan de slag willen. Echter volgens mij zie ik nog weinig werkende voorbeelden, naast de bekenden van Google die in alle voorbeelden wordt genoemd.
Gelukkig las ik in één presentatie een zinnig en eerlijk advies, wees nog voorzichtig met implementeren van mashups, het staat nog in de kinderschoenen qua technologie en qua visie.
De eerste Mashup-leveranciers zijn al op het internet te vinden Schmap.

Maw goede Mashups zullen over een paar jaar te vinden zijn op internet. Echter hiermee kan ik niet de behoeften van vandaag invullen. Fijn om te weten dat ze komen, dan kun je er wel rekening mee houden op hoofdlijnen met de inrichting en de aanschaf van je platform.

Een leuke site om snel wat hoofdlijnen op te snuiven over mashups Mashuphub.

Geen opmerkingen: